johnson-wang-4flhKx1sUdE-unsplash-האם-כדאי-להשקיע-בנכסים-דיגיטליים
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב reddit

האם השקעות נדל"ן יותר מניבות מהשקעה בנכסים דיגיטליים \ נדל"ן דיגיטלי?

פורסם באפריל 29, 2021

טרנד השקעות בנכסים הדיגיטליים או הנדל"ן הדיגיטלי תפס תאוצה בשנים האחרונות, כולם רוצים לשים בזה יד או לקחת חלק, אך האם אנחנו באמת יודעים מה הסיכונים שעומדים מאחורי השקעות בנכסים דיגיטליים? האם זה באמת קל לתפעול כמו נדל"ן? והאם זה אמת שנכס דיגיטלי פסיבי? ואיפה ניתן לקנות נכסים דיגליים?

כדי שנוכל להבין יותר לעומק איך עובד תחום ההשקעות הנכסים הדיגיטליים, אנחנו צריכים לגעת במספר נקודות חשובות.

johnson-wang-4flhKx1sUdE-unsplash-האם-כדאי-להשקיע-בנכסים-דיגיטליים
תמונה ע"י johnson wang מunsplash

מה זה בעצם הכנסה פסיבית מנכס דיגיטלי?

כולנו שומעים על טרנד ההשקעה בנכסים דיגיטליים בשנים האחרונות, והרבה פעמים קוראים לזה גם נדל"ן דיגיטלי. ותמיד עולות השאלות, האם הנדל"ן הדיגיטלי בטוח ואמין יותר מאשר נדל"ן מניב? והאם נדרשת פחות השקעה מצדכם על מנת לקבל הכנסה פסיבית? האם נכסים דיגיטליים מניבים?

למרות  שנכס דיגיטלי יכול לעלות כמה מאות דולרים ומעלה, הוא לא יהיה נכס מניב פאסיבי, והוא יניב רק בתנאי שתושקע בו הרבה עבודה וזמן במשך תקופת זמן ארוכה. בשונה מנכס נדל"ן מניב, נכס דיגיטלי דומה מאוד למלון או אכסניה, הרווחים נבנים על הקהל החוזר לאותו נכס דיגיטלי שברשותכם.

מה זה נכס דיגיטלי ואיפה יש נכסים דיגיטליים למכירה?

hj-barraza-l2Eb_cV6a7A-unsplashאיך-לקנות-נכס-דיגיטלי
תמונה ע"י hj-barraza מunsplash

נכס דיגיטלי הוא כל דבר שקיים באינטרנט, נכסים יכולים להיות אתרים, חנויות, קהילות בפייסבוק, דפים בסושיאל, פורומים, עמודי יוטיוב ואפילו קבוצות בפייסבוק, כמובן שיש עוד מגוון של דוגמאות לנכסים דיגיטליים.

אפשר למצוא נכסים דיגיטליים למכירה אצל אנשים פרטיים, או אתרים אמינים שמציעים למכירה נכסים דיגיטליים כגון פליפה ועוד אתרים נוספים. מומלץ לא לרכוש נכסים דיגיטליים מאנשים פרטיים בלי שאתם יודעים לבדוק ולוודא את כל הדברים, במידה ואתם כן מחליטים לעשות צעד נועז שכזה, מומלץ לפנות לחברות שיודעות לתמחר ולבדוק נכסים דיגיטליים, בדומה לשמאי בתחום ההשקעות בנדל"ן.

מה הסיכון בקניית נכסים דיגיטליים?

כמו בהשקעות נדל"ן בשטח, גם באינטרנט צריך לבדוק ולתמחר נכון את הנכס הדיגיטלי למכירה. בשונה מנכס נדל"ן להשקעה, יש לבצע הרבה יותר בדיקות ולהכיר את עולם האונליין והפרסום. כמובן שיש חברות שמתמחות בניהול נכסים דיגיטליים, אך החברות הנ"ל ידרשו תשלום קבוע ללא קשר לביצועי הנכס הדיגיטלי, ואין הבטחה שהנכס ירוויח ויניב. זהו אחד הסיכונים הפיננסים בתחום הזה. 

כמובן שכמו בתחום הנדל"ן המניב, ישנן חברות שיודעות לנהל ולתת שירות למשקיעים בנכסים דיגיטליים, אך העלות של השירות הנ"ל אינה קשורה להכנסה החודשית של הנכס הדיגיטלי, ולרוב יכולה להסתכם במחיר יותר גבוה מההכנסה החודשית של אותו נכס דיגיטלי, מה שיגרום להפסדים. בנכסי נדל"ן מניב המצב הוא שונה, מכיוון שרוב חברות הניהול מתבססות על לקיחת אחוזים מהרווח החודשי של אותו נכס נדל"ן שהשקעתם בו.

ישנם הרבה יותר סיכונים מבחינת תחרות ושינויים בשוק הדיגיטל מאשר בשוק הנדל"ן המניב. ועל כן אנו פחות ממליצים לאנשים שמחפשים להשקיע ולקבל הכנסה פסיבית להיכנס לתחום ההשקעות בנכסים דיגיטליים או לקנות נכסים דיגיטליים ללא ידע ורקע בתחום.

האם נכסים דיגיטליים מניבים פסיבית כמו שמספרים לנו?

בשונה ממה שמספרים בפרסומות וכתבות רבות, מרבית הנכסים הדיגיטליים למכירה אינם באמת מקור הכנסה פסיבי ללא דרישה בתפעול ושימור הלקוחות שלו. 

אם אתם לא מחפשים להתעסק בהקמת נכס דיגיטלי (שדורש הרבה זמן, ידע, ויכולת), כנראה ופגשתם אפשרויות כמו לקנות נכסים דיגיטליים מניבים או נכסים דיגיטליים להשקעה מאנשים פרטיים או חברות המתמחות בתחום הדיגיטל.

כפי שציינו לפני, נכס דיגיטלי זקוק לתחזוקה והשקעה קבועה על מנת להגדיל את החשיפה שלו ולייצר שביעות רצון של הקהילה שלו. רק חשיפה גוברת ותכנים מעניינים יאפשרו לפרסם ולמכור את המוצר או את אותו השירות שעליו בנוי הנכס הדיגיטלי.

במידה ולא רוצים לקחת שירותים חיצוניים ישנו צורך בתפעול עצמי, וברוב המקרים אנשים מוצאים את עצמם עם נכסים דיגיטליים שלא מביאים הכנסה פסיבית כלל.

מה התשואה שאפשר לקבל מהשקעה בנכס דיגיטלי ביחס לנדל"ן?

מחיר של נכס דיגיטלי מחושב לפי מקדם של 36 המוכפל בממוצע ההכנסה ב 12 החודשים האחרונים.
כלומר, אם הנכס הדיגיטלי בעל הכנסה חודשית של 1,000 דולר ברוטו (ללא הוצאות), המחיר עליו יהיה 36,000 דולר, והתשואה המצופה היא אלף דולר בחודש. כלומר 2.70% תשואה ברוטו כל חודש. 

אך האם הרווחים הללו הם נטו? התשובה היא לא, הכנסות הללו אינן כוללות הוצאות ותשלומים קבועים. בדרך כלל הרווח הנקי שנשאר הוא  10% – 20% מהרווח הברוטו במידה ואתם רווחיים באמת. ברוב המקרים הרווח הנקי האמיתי שנשאר הוא באזור ה 0.10% – 0.50% רווח חודשי במידה ומנהלים הכל בצורה נכונה. כלומר 1.20% – 6.00% רווח שנתי. במקרה הכי טוב.

morning-brew-rwfISioESQM-unsplash-מה-התשואה-שאפשר-לקבל-מנכס-דיגיטלי
תמונה ע"י morning-brew מunsplash
נתון
הכנסה ברוטו חודשית$2,000
עלות נכס דיגיטלי (מקדם 36)$72,000
הכנסה נטו חודשית צפויה$200
הכנסה שנתית צפויה$2,400 (בערך 3% בממוצע)

כלומר שבכדי שנוכל לראות רווחים התחלתיים צריכים עסק שמכניס סכומים גבוהים מדי חודש, וההשקעה הראשונית גדלה בהתאם (לפי מקדם 36), אז אם אתם חושבים על להישאר עם 2,000 דולר בכל חודש, ככל הנראה הנכס הדיגיטלי המנוהל צריך להכניס לפחות 10,000 דולר ברוטו בחודש, עסק כזה יעלה 3,600,000 דולר.

עלויות טיפול חודשיות על ידי חברות ניהול נכסים דיגיטליים מתחילות מ 1,500 דולר בחודש במקרים שבהם הנכס הדיגיטלי אינו גדול ואינו מצריך הרבה טיפול. ואם אתם כבר יודעים לעשות את זה, תמכרו את השירותים והניסיון שלכם ותרוויחו יותר.

בתחום הנדל"ן, ובעזרת חברות ניהול נכסים ניתן להגיע לתשואות של 5% – 9% בניכוי ההוצאות של חברות הניהול ושאר ההוצאות הנלוות. ואם כבר למדתם את התחום לבד, כל הרווח שלכם. בהשקעת נדל"ן של פחות מ 1,000,000 דולר אפשר להגיע לאותם התשואות ואפילו תשואות גבוהות יותר.

מה ההבדלים בעצם בין השקעת נדל"ן להשקעה בנכס דיגיטלי?

בשביל באמת להבין מה נדרש ומה ההבדל בין השקעות בנכסים דיגיטליים לבין השקעות נדל"ן, לשם כך פישטנו את ההבדלים הבולטים לתוך טבלת השוואה בין השקעה בנכס דיגיטלי לבין השקעה בנדל"ן:

מרכיב להשוואה נכס דיגיטלי מנוהל נכס דיגיטלי לא מנוהל נכס נדל"ן מנוהל נכס נדל"ן לא מנוהל
מחיר$100,000$100,000$100,000$100,000
עלות ניהולהחל מ $1,500 (בוררים נכסים לפני שלוקחים לניהול)$020% מהשכר החודשי$0
זמן נדרש לתחזוקהלא נדרש זמןנדרש הרבה מאוד זמן, ניתוח שוק, בדיקת מתחרים, חיזור אחרי לקוחות ועוד.. לפחות 5 שעות ביום.לא נדרש זמןנדרש זמן מה, מציאת שוכרים, תיקונים והתנהלות מול השוכרים וחוזים.
סיכוןבינוני, המכירות תמיד יכולות לרדת, אך מאחר ואין הוצאות גבוהות, הסיכון הוא רק בגניבת אתר או דומיין בדיגיטל.בינוני, המכירות תמיד יכולות לרדת והעלויות ישארו אותו הדבר, כמו כן יש סיכון בגניבת דומיין או האתר בדיגיטל.נמוך מאוד, בדרך כלל החברות ניהול מספקות את הסחורה. אלא אם כן הייתה אינפלציה או קריסה כלכלית באותה מדינה.נמוך, אי מציאת שוכרים, אך אי אפשר לאבד את הדירה אלא אם כן הייתה אינפלציה או קריסה כלכלית באותה מדינה.
הבטחת הכנסהנמוכה, כל חודש הוא חודש חדש. אבל אין התחייבות לשום דבר. וההפסדים יכולים להצטבר בגלל הניהול.בינונית, כל חודש הוא חדש ואין התחייבויות ואין עזרה. אבל ההפסדים לא גדולים בדרך כלל.גבוהה, חוזים מראש לתקופות זמן. יש מצבים בהם אין תשלום, אבל עם חברת ניהול זה לא באחריות המשכיר.בינונית, יכול להיות מצב של חוסר תשלום או אי מציאת שוכרים, אבל מצבים אלא נדירים.
הכנסה שנתית משוערתבערך 7% שנתי, בניכוי הניהול אבל עם סיכון בינוני. (וכל שנה זה קטן בעקבות תחרות חדשה בשוק)לא ידוע, יכול לנוע מ0% - 10%, עם סיכון מאוד גבוהה.נע בין 5% - 10% תלוי במדינה והאזור.יכול לנוע מ5% והלאה עם סיכון הפסד לא גבוהה על חודשים לא מאוכלסים ותשלומים שנתיים על הנכס.
האם מומלץ להשקיע?לא מומלץ. אלא אם כן אתם מקצוענים שיודעים מה הם עושים.מומלץ לאלו שאוהבים סיכון גבוהה.מומלץ.מומלץ אם אתם יודעים למצוא שוכרים ומכירים את החוקים של אותה המדינה.

האם כדאי לקנות נכס דיגיטלי להשקעה או להשקיע בנדל"ן?

קניית נכס דיגיטלי להשקעה אינה מומלצת על ידינו הן בעקבות הסיכונים והן בעקבות הידע הנרחב הנדרש בתחום על מנת לקבל את ההשקעה על הנכס הדיגיטלי בחזרה.

למרות ההתעניינות הגוברת בנושא קניית נכסים דיגיטליים להשקעה, תחום הנדל"ן המניב נמצא בעליה מתמדת מאז ומתמיד ולא נראה שהוא מאבד מעוצמתו. למרות מה שחושבים, הנדל"ן בעולם מוגבל מכיוון שכדור הארץ מוגבל בשטח ריבויי האוכלוסייה הטבעי, החוסר המתמיד בשטחי בניה, והזמן הנדרש להקים פרויקטים חדשים ןלהנגישם מבחינת תשתיות, מייצר מחסור קבוע בהיצע במרבית ממדינות העולם. בשונה מנכסים דיגיטליים, שהקמתם מהירה ובלתי מוגבלת, כך שההיצע בנכסים דיגיטליים לעולם לא יהיה מוגבל ולא יתעלה על הביקוש. דבר שנותן ייחודיות רבה לנדל"ן המניב, שאין שני לו בעולם שאי אפשר לשכפלו ולהעתיקו.

בעקבות כך, אנו נמליץ יותר על השקעות נדל"ן ובעיקר בחו"ל לנוכח המחירים הנגישים והתשואות הגדלות משנה לשנה. ולשמחתכם ניתן למצוא את מלוא המידע המורחב על כל מדינה ומדינה באתר שלנו מסכומים ותהליכים ועד לכל ההוצאות הצפויות והדרישות בטרום קנייה אצלנו בפורטל נדלנקו.

רוצים לקנות נכס או להשקיע בחו"ל? השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם

אנו תמיד ממליצים, לפני השקעת נדל"ן בחו"ל, קודם כל לבדוק כדאיות במחשבון התשואה שאתר נדלנקו פיתח. 
מצאתם טעות בכתבה? – דווחו לנו